Vanliga frågor

Här hittar du beskrivningar om hur vi arbetar men även information om bl.a. vår ansvarsförsäkring, RUT-avdrag och tillståndsfrågor.

Du kan också kontakta vår kundservice om någonting fortfarande är oklart.

Tjänster och kostnader

1. Offertförfrågan
Du går in på vår hemsida och fyller i en offertförfrågan.

2. Kontakt
Vi kontaktar dig via mail för att boka ett offertbesök. Vi kommer överens om en tid för besöket.

3. Besök
En av våra erfarna arborister kommer till dig där ni tillsammans kan titta på träden och diskutera vad som ska göras utifrån dina önskemål och trädens förutsättningar.

4. Offert
Några dagar efter besöket får du en offert skickad till dig. Vi ger dig alltid ett fast pris på arbetskostnaden.

5. Accepterad offert
Efter att du har accepterat offerten kontaktar vi dig med förslag på arbetsdatum.

6. Utförande
Vårt arbetslag kommer till arbetsplatsen någon gång mellan kl. 7-14 den aktuella dagen. De har med sig din offert/orderbekräftelse som underlag och en skiss över området från offertbesöket. Du behöver inte vara hemma.

7. Faktura
Fakturan skickas ut inom ett par veckor efter arbetet har utförts.

Från offertförfrågan till utfört arbete

I genomsnitt tar det fyra till sex veckor från första kontakt till att arbetet är utfört. Vid brådskande arbeten kan tiden förkortas. Självklart kan vi också planera in arbetet längre fram om så önskas.

Vi har som mest att göra under våren (mars-maj) och hösten (augusti-oktober). Under högsäsong kan vi ha väntetider runt sex veckor efter accepterad offert beroende på hur arbetet kan planeras in med övriga beställningar.

Vi meddelar alltid arbetsdatum innan vi kommer och utför arbetet.

Efter att arbetet är utfört

Efter det att arbetet är utfört skickar vi en faktura med betalningsuppgifter till beställaren.

Relaterade kategorier